Marjolijn de Roode

Ambassadeur, Scotch Whisky International

Na haar studie Bedrijfskunde is de Roode ‘bij de bank’ gaan werken. ING Private Banking was haar eerste werkgever waarna zij haar carrière onder meer voortzette bij Van Lanschot. Hier was De Roode als Private Banker verantwoordelijk voor klanten met een beleggingskapitaal vanaf 500.000 euro en hielp zij hen met hun vermogensstructurering en financiële planning.

Een aantal dagen per week is de Roode actief voor zo’n honderd relaties en woont zij zakelijke bijeenkomsten bij. Scotch Whisky International is daarnaast onder meer aangesloten bij de businessclubs van Quick Boys, de Haarlemse Koninklijke HFC, De Treffers uit Groesbeek en N.E.C. Nijmegen. Daarom is het niet verwonderlijk dat zij veel rond de voetbalvelden te vinden is. Als ambassadeur bezoekt zij ook herensociëteiten waar de Roode graag mag spreken over investeren in het ‘vloeibare goud’. ‘Dat ik dan vaak de enige vrouw ben, vind ik juist heel leuk’, aldus de immer opgewekte de Roode.

Volgens de Roode is er is een duidelijke tipping point te bespeuren. ‘Tien jaar geleden was beleggen in ‘alternatieve producten’ onbekend, maar met het ontvangen van een vergunning van de AFM is er meer vertrouwen gekomen voor beleggen in vaten én flessen Schotse single malt whisky.

Af en toe drinkt de Roode zelf – vanzelfsprekend – een glaasje whisky. “Glenfarclas is mijn favoriete dram maar Italiaanse rode wijn geniet mijn voorkeur!”

Op de BeleggersFair zal de Roode samen met Paul van der Hulst de masterclass ‘Beleggen in whisky: hype of volwassen alternatief?’ verzorgen van 15.45 tot 16.15 uur.