Paul van der Hulst

Commercieel Directeur, Scotch Whisky International

Een commerciële geest, gevoel voor taal maar nooit het einddoel uit het oog verliezen: het is een reeks eigenschappen dat Paul van der Hulst typeert. Al van jongs af aan is van der Hulst aan het ondernemen en kan terugkijken op vele commerciële functies binnen verschillende werkvelden. Zijn motto in het leven: “To improve is to change, to be perfect is to change often.”

Samen met oprichter en CEO van Scotch Whisky International Michel Kappen is Van der Hulst verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de commerciële strategie. Omdat Kappen zelf veel naar Schotland afreist, is van der Hulst daarmee degene die op dagelijkse basis op kantoor in Sassenheim het team van medewerkers en ambassadeurs/ambassadrices aanstuurt.

“De functie van commercieel directeur gaat echter veel verder. Zo buig ik mij ook over sales-gesprekken, het bijhouden van de website en de algehele coördinatie van een e-zine voor onze bestaande en potentiële investeerders. Daarnaast zorg ik dat alle andere communicatie-uitingen goed worden uitgevoerd. Hiervoor werk ik nauw met ons een extern marketing- en PR-bureau. Zo weten de media steeds vaker de weg naar SWI te vinden en was het leuk om onlangs leuk mee te werken aan een TV-item dat tijdens het NOS-journaal van 20.00 uur werd uitgezonden. Op deze manier, en door ander vormen van thought leadership, kunnen wij via potentiële beleggers voor investeringnen in single malt whisky interesseren.”

Van der Hulst zal op de BeleggersFair samen met Marjolijn de Roode de Masterclass ‘Beleggen in whisky: hype of volwassen alternatief?’ verzorgen van 15.45 – 16.15 uur.